دسته بندی مقالات
دسته‌ها
توضیحات کامل شیر سروو والو هیدرولیک MOOG G771X
توضیحات کامل شیر سروو والو هیدرولیک MOOG G771X

  سروو والو (Servo Valve) موگ مدل G771 سروو والو (Servo Valve) موگ مدل G771 یک سروو والو دقیق است که در سیستم‌های هیدرولیک و پنوماتیک برای کنترل دقیق جریان و فشار استفاده می‌شود. در

المنت مناسب برای پاورپک هیدرولیک
المنت مناسب برای پاورپک هیدرولیک

    شار گرمایی یا شار حرارتی (Heat Flux) مقدار انرژی حرارتی منتقل شده در یک واحد زمان و بر واحد سطح گفته می‌شود. که با نماد q نمایش داده شده و واحد آن در دستگاه بین‌المللی یکاها وات بر مترمربع و

الکتروموتور های ضد انفجارٍٍ EEX
الکتروموتور های ضد انفجارٍٍ EEX

موتور های ضد انفجار چه مشخصاتی باید داشته باشند ؟ ◄  موتورهای ضد انفجار برای محیط های بسته طراحی می شوند ملاحظات اساسی برای این موتورها این است که باید از بروز جرقه در محیطی

جهت گردش پمپ های هیدرولیک
جهت گردش پمپ های هیدرولیک

بعضی از پمپ های هیدرولیک قابلیت چرخش شفت و جابه جایی و تامین فشار سیال را هم در چپگرد و راستگرد دارند.پمپ های که قابلیت گردش شفت به‌صورت چپگرد و ساتگرد را دارند در صورت

مقالات پیشنهادی

سرفصل مطالب

تقویت کننده فشار هیدرولیک (Pressure Intensifier)

تقویت کننده فشار هیدرولیک (Pressure Intensifier) چیست؟

تشدید کننده فشار (بوستر افزایش فشارهیدرولیک ) فشار هیدرولیک را افزایش می دهد و مقدار کمی سیال پرفشار را از مقدار زیادی سیال کم فشار تولید می کند. یک تشدید کننده فشار را می توان یک ضرب کننده فشار یا یک تقویت کننده فشار نیز نامید.
این را می توان در سیستم های جدید یا موجود برای افزایش فشار موجود انجام داد.
در سیستم‌های جدید، می‌توانید یک واحد قدرت هیدرولیک برای فشارهای استاندارد پایین طراحی کنید و برای کنترل شرایط فشار بالا، تقویت‌کننده را اضافه کنید.
در کاربردهای بازسازی، تقویت کننده را می توان به عنوان یک مدل درون خطی به سمت ناحیه ای که فشار افزایش می یابد نصب کرد. این گزینه نیازی به تعویض گران قیمت برای پاور پک ندارد.
یک تصور غلط رایج این است که تقویت کننده ها فقط برای تولید فشار بالا استفاده می شوند و در این مورد فشار بالا به معنای 10000 psi/630 bar است. در واقع، تقویت‌کننده‌های فشار را می‌توان برای افزایش فشار در محدوده‌های فشار پایین‌تر از 1500 psi/103 bar تا 3000 bar psi/206 bar استفاده کرد.

آیا از تقویت کننده های فشار استفاده می شود؟

تقویت کننده های هیدرولیک برای اولین بار در ماشین های CNC مورد استفاده قرار گرفت . امروزه تقویت کننده های هیدرولیک به طور مکرر در بسته های برق هیدرولیک به عنوان روشی مقرون به صرفه برای تولید فشار بالا، بدون نیاز به خرید یک سیستم فشار بالا استفاده می شود.از تقویت کننده فشار بیشتر در سیستم های کلمپ و هنگامی که نیاز می باشد مدت زمان زیادی یک عملگر تحن فشار قرار گیرد استفاده شد .

تقویت کننده های فشار برای چه کاربردهایی استفاده می شوند؟

تقویت کننده فشار هیدرولیک را می توان برای بسیاری از کاربردها استفاده کرد، مانند آزمایش پارگی روی شیلنگ ها (تست هیدرواستاتیک)، لوله ها و ظروف. هیدروفرمینگ؛ کشش پیچ؛ پرس تناسب حجم های دقیقاً تعریف شده؛ ابزار تخریب از جمله ابزارهای سنگ شکن و ابزارهای ساختمانی هیدرولیک. بسته های قدرت هیدرولیک؛ و سیلندرهای نگهداری کاری قطعات مانند اسپیندل ، کلمپ الکترود های فولاد سازی و..

مزایا و مشخصات تقویت کننده های فشار چیست؟

تقویت کننده های هیدرولیک یک راه حل سریع و مقرون به صرفه برای افزایش فشار در مقایسه با گزینه های دیگر مانند جایگزینی و خرید یک پاورپک و یونیت هیدرولیک جدید یا HPU هستند.
طراحی فشرده آن دارای یک شیر بای پس داخلی و POV است و امکان نصب ساده و سریع را فراهم می کند.
تقویت‌کننده‌های فشار در طیف وسیعی از روش های نصب متفاوت ارائه می‌شوند، مانند مدل‌های درون خطی یا IN LINE  که متناسب با گیره‌های لوله صنعتی استاندارد طراحی شده‌اند. تقویت کننده ها همچنین می توانند در مدل های فلنجی، مدل های cetop و به عنوان تقویت کننده های نوع کارتریج عرضه شوند. که به اصطلاح بصورت مدولار و زیر شیری ویا ریموت در بازار یافت می شوند .

جریان و نرخ فشار تشدید کننده های فشار هیدرولیک چقدر است

تقویت‌کننده‌های فشار با انتخاب نسبت تشدید (ضریب ضرب از فشار ورودی به فشار خروجی مورد نیاز)، سرعت جریان، فشار و الزامات نصب برای برنامه‌های شما انتخاب می‌شوند. شدت‌دهنده‌های هیدرولیک بسته به مدل، می‌توانند سرعت جریان از 0.3 gpm/1.1lpm و تا 21 gpm/79.4lpm داشته باشند.
از نظر فشار، تقویت کننده های هیدرولیک معمولا بین 1000 تا 7300 psi تولید می کنند. برخی از مدل ها ظرفیت تولید بین 20000 تا 60000 را دارند.

چرا باید از تقویت کننده استفاده کنید؟

فشار کاری کم در سیستم
از منبع برق نصب شده موجود استفاده کنید
می توان در اکثر مسیر لوله ها، شیلنگ ها کم فشار استفاده کرد و تنها در قسمت پر فشار از تقویت کننده فشار هیدرولیک (Pressure Intensifier) استفاده نمود و شیلنگ های با فشار بالاتر استفاده کرد . در نتیجه باعث پایین آمدن هزینه لوله کشی هیدرولیک می گردد .
بدون نیاز به لوله اضافی یا قطعات خاص می توان در سیستم اضافه کرد وه راحتی در جایی که نیاز است قرار می گیرد
در صورت نیاز به فشار های بالاتر به ما این امکان را می دهد که از تجهیزات موجود برای کار جدید استفاده کنید

مزایای تقویت کننده فشار هیدرولیک (Pressure Intensifier)

فشار بالاتر دقیقاً در جایی که نیاز است
فشار بالاتر توسط پاورپک و پمپ هیدرولیک کم فشار
تامین فشار کم به تقویت کننده
تقویت کننده ها راه حل های فشرده ای هستند
تقویت کننده می تواند مستقیماً روی سیلندر نصب می شود
شیر بای پس داخلی و POV دارند و صرفه جویی در انرژی برای کل سیستم
هزینه کمتر برای کل سیستم و ایمنی بالاتر
صرفه جویی در هزینه با نصب
صرفه جویی در هزینه و فضا با نصب
عملکرد سریع تا رسیدن به فشار بالا

 

بطور مثال تشدید کننده بلوکی CETOP از برند پارکر SD500B06V8

این بوستر هیدرولیک در دو نوع نسبت 1 به 2 و 1 به 4 موجود می باشد . به صورت استاندارد شیر های 1/4 هیدرولیک بر روی بلوک نصب می شود و تنها 3 پورت دارد که پورت P پورت ورودی – پورت A  پورت تقویت فشار و پورت T پورت برگشت سیال به مخزن می باشد . حجم جابه جایی سیال 3 سی سی در هر بار جرکت سیلندر داخل بوستر می باشد .

در ساختمان داخلی بوستر و تشدید کننده فشار یک سیلندر هیدرولیک + شیر تغییر مسیر پیلوتی + تعدای سوپاپ قرار گرفته است . با ورود سیال هیدرولیک به تشدید کننده فشار پورت P ، سیال به شیر ضربدر موازی حافظه هدایت می شود و سپس با توجه به وضعیت شیر هیدرولیک به یک سمت سیلندر هیدرولیک هدایت شده و باعث حرکت سیلندر هیدرولیک داخل تشدید کننده فشار می گردد . با توجه به متفاوت بودن سطح مقطع ورودی سیال به خروجی A  فشار سیال افزایش می یابد . و توسط سوپاپ های تعبیه شده عمل مکش و ورود سیال و خروج سیال انجام می پذیرد .

نمونه کاتالوگ بوستر پارکر SD500B06V8

از برند های معروف تشدید کننده فشار MAXIMATOR – PARKET

متعلقات تقویت کننده فشار هیدرولیک (Pressure Intensifier) در مدار هیدرولیک

 

در مدار بوستر های پنوماتیک در صورتیکه کاربرد بوستر افزایش فشار در کلمپ هیدرولیکی را داشته باشد ، معمولا بر زیر آن چک والو پیلوت دار بین خط پی و آ و با پیلوت خارجی بی قرار می گیرد .شماتیک زیر نمونه از قرار گیری تقویت کننده فشار هیدرولیک (Pressure Intensifier) در یک سیستم کلمپ در کارخانه فولاد که وظیفه اصلی آن نگه داشتن الکترود درون کوره می باشد می باشد .  در این مدار هیدرولیک سیال به ورودی Pressure Intensifier و فشار 2 برابر می شود با فرمان خط بی مدار کلمپ آزاد می شود و می توان الکترود را از کلمپ خارج نمود .

به علت عدم موجود بودن سوپاپ زیر شیری چون فرمان آن خاص بود ، و عدم زمان کافی برای واردات آن نسبت به ساخت بصورت فوری اقدام گردید