دسته بندی مقالات
دسته‌ها
توضیحات کامل شیر سروو والو هیدرولیک MOOG G771X
توضیحات کامل شیر سروو والو هیدرولیک MOOG G771X

  سروو والو (Servo Valve) موگ مدل G771 سروو والو (Servo Valve) موگ مدل G771 یک سروو والو دقیق است که در سیستم‌های هیدرولیک و پنوماتیک برای کنترل دقیق جریان و فشار استفاده می‌شود. در

المنت مناسب برای پاورپک هیدرولیک
المنت مناسب برای پاورپک هیدرولیک

    شار گرمایی یا شار حرارتی (Heat Flux) مقدار انرژی حرارتی منتقل شده در یک واحد زمان و بر واحد سطح گفته می‌شود. که با نماد q نمایش داده شده و واحد آن در دستگاه بین‌المللی یکاها وات بر مترمربع و

الکتروموتور های ضد انفجارٍٍ EEX
الکتروموتور های ضد انفجارٍٍ EEX

موتور های ضد انفجار چه مشخصاتی باید داشته باشند ؟ ◄  موتورهای ضد انفجار برای محیط های بسته طراحی می شوند ملاحظات اساسی برای این موتورها این است که باید از بروز جرقه در محیطی

جهت گردش پمپ های هیدرولیک
جهت گردش پمپ های هیدرولیک

بعضی از پمپ های هیدرولیک قابلیت چرخش شفت و جابه جایی و تامین فشار سیال را هم در چپگرد و راستگرد دارند.پمپ های که قابلیت گردش شفت به‌صورت چپگرد و ساتگرد را دارند در صورت

مقالات پیشنهادی
سرعت پاسخگویی شیر هیدرولیک

سرفصل مطالب

سرعت پاسخگویی شیر های هیدرولیک چه مقدار است ؟

به طور کلی زمان پاسخگویی شیر های دایرکشنال دو بوبین ( عملکر مستقیم ) برای تغییر یک حالت از Neutral ( حالت نرمال شیر هیدرولیک ) به حالت دیگر در بوبین های با ولتاژ برق (DC) 35 تا 70 میلی ثانیه و در بوبین های جریان (AC)  25 تا 60 میلی ثانیه می باشد . اگر بطور متوسط سرعت پاسخگویی را 50 میلی ثانیه در تظر بگیریم برای شیر هایی با بوبین Dc اسپول شیر هیدرولیک در داخل بدنه ای از جنس چدنی ، می تواند در هر ثانیه 20 بار حرکت کند ۱۰۰۰/۵۰) =۲۰هرتز ولی این به این معنی نیست که بتواند در این فاصله زمانی به عملگر هیدرولیکی بطور صحیح فرمان باز و بسته شدن دهد .
به نظر می رسد که سریع حرکت می کند ولی  شیر های سروو و پروپرشنال بسیار سریع تر عمل می کنند. (دقت کنید که تنها این مقاله به شیر های 1/4 و 3/8 می باشد و شیر های پیلوتی بواسطه عملکرد غیر مستقیم زمان بیشتری نیازمنداند)

شیر های کنترل مسیر Directional  با قابلیت Hight Responce  هم از برند پارکر و… تولید می شود و اینگونه شیر ها جهت پاسخگویی سریع طراحی شده اند. بوبین وسلونوید این نوع شیر ها در شرایط سخت بسیار خوب عمل می کنند.

 

بلوک یکپارچه هیدرولیک

شیرهای پروپرشنال در سیستم هیدرولیک مدار بسته  ,  یا مدار باز(کنترلر پمپ هیدرولیک )استفاده می شود و فرکانس آنها حدودا 50 تا 80 هرتز  می باشند  بنابراین سرعت پاسخگویی در حدود 20 تا12.5 میلی ثانیه را از شیر های سروو و پروپرشنال می توان انتظار داشت . در واقع این شیر ها توانایی حرکت اسپول در هر ثانیه 80 تا 50 بار را در ثانیه بدون تغییر فاز در شیر را دارند.
ولی همچنان سریع تر از این نوع شیر های پروپرشنال هم وجود دارند و به شیر های High response می باشند که در کاربرد های خاص و برای سرعت های بالا استفاده می گردد ، فرکانس این شیر ها 120 تا 200 هرتز می باشند 10 برابر سریع تر از بنگ است ، شیر های از این دسته بدون فیدبک LVDT برای سیستم های مدار باز هیدرولیک می باشد.سرعت حرکت اسپول کمتر از ۵ میلی ثانیه می باشد !

اگر شیر دایرکشنال را با سیلندر هیدرولیک در مدار قرارا دهیم  و  در نظر داشته باشیم  سیلندر هیدرولیک با سرعت زیاد به جلو و عقب حرکت کندو با بیشترین سرعت در کورسی مشخص حرکت رفت و برگشتی داشته باشیم ، انتخاب حداکثر دبی و در نظر گرفتن افت فشار در مدار و ویسکوزیته سیال هیدرولیک، مهم می باشد.

زمان پاسخگویی حرکت شیر در حالت رفت سیلندر و حالت برگشت در شیر های 4/3 برابر ۵۰ میلی ثانیه فرمان شیر از وضعیت نرمال به 1 و  +۵۰ میلی ثانیه برگشت به حالت Neutral و وضعیت نرمال و ۵۰ میلی ثانیه حالت فرمان دوم شیر و مجدد 50 میلی ثانیه به حالت نرمال. که در مجموع 200 میلی ثانیه بنابراین امکان حرکت سیلندر در حالت رفت و برگشتی در 5 مرتبه را باید انتظار داشت ، که با در نظر گرفتن بهترین شرایط دلتا پی ، فشار سیال و دبی مناسب ، نوع سیال ، نوع لوله کشی هیدرولیک و افت فشار ، می توان به این سرعت نزدیک تر شویم.

با توجه به مطالب فوق ، سرعت پاسخگویی شیر های دایرکشنال برقی فرمان مستقیم اشاره کردیم ولی توصیه نمی کنیم که در عملکرد های که نیاز به سرعت بیشتر از 1 بار در ثانیه باشد از شیر های دایرکشنال معمولی استفاده شود ، بدلیل اینکه بوبین ها مخصوص عملکرد بیشتر از این مقدار طراحی نشده اند در سرعت های بیشتر احتمال خرابی و سوختگی وجود دارد.